Bakteriler Yalnızken Değişiyor

24 Aralık 2009 "Bakterilerin yalnız kaldıklarında salgıladığı kimyasalların vücutta daha hızlı yayılmalarına neden olduğu tespit edildi. Kanserli hücrelerin de aynı özelliğe sahip olma ihtimali araştırmanın önemini arttırıyor."

New Mexico ve New Hampshire üniversitelerinden bilimcilerin yaptığı araştırma, bulunduğu ortamda yalnız kalan bakterilerin bu duruma nasıl tepki verdiklerini ortaya çıkardı. Yapılan tespitlere göre yalnız kalan bakteriler kendilerini bu durumdan kurtamak için bazı işlevsiz genlerini aktive ederek özel kimyasallar salgılıyor. Salgılanan bu kimyasallar ise bakterinin bulaşıcılığını arttırarak daha tehlikeli hale gelmesine neden oluyor.

Bakteriler-Yalnizken-Degisiyor image

Araştırmanın temelinde kanserli tümörlerin oluşumuyla ilgili çalışmalar yatıyor. Araştırmacılar, tek bir bakterinin neden olduğu enfeksiyon sonucu oluşan kanserli hücrelerin nasıl insan hayatını tehdit eden bir tümöre dönüştüğünü inceliyor.

New Mexico Üniversitesi’nden Jeff Brinker, laboratuar ortamı dışında da bakterilerin tek başına kaldığı bir çok biyolojik ortam olduğunu, fakat bakterilerin buralardan bir şekilde kurtulmayı başardıklarını söyledi.

Bu kurtuluşu gerçekleştirirken gelişmiş koku alma becerilerinden faydalanan bakteriler, salgıladıkları kimyasallarla çevrelerini tanıyıp hareket edebildikleri gibi birbirleriyle de iletişim kurabiliyor. Bu iletişim fazla gelişmemiş olmasına rağmen işlevini mükemmel biçimde yerine getiriyor. Bir araya geldiklerinde farklı görevleri yerine getirmek için genetik değişime uğrayan bakteriler bu şekilde hayatta kalma şanslarını arttırıyor.

Nanoteknoloji kullanılarak yapılan deneyde, bir bölgeye hapsedilen bakteri ürettiği kimyasallar sayesinde ortamda yalnız olduğunu anlıyor. Buradan kurtulmak üzere harekete geçen bakteri salgıladığı kimyasallarla kendisini kapatan duvarları yok etmeye çalışıyor. Bu kimyasalları salgılamak için genetik yapısını değiştiren bakterinin böyle bir değişime uğrayabilmesi için diğer bakterilerle etkileşime girmesi gerektiği sanılıyordu. Oysa ki araştırma bakterilerin bunu tek başına da yapabildiğini gösterdi.

Araştırmacıların ilk hedefi, bakterinin kaçışını sağlayarak bulaşıcılığını arttıran bu genetik değişimi engellemek. Daha sonraki aşama ise aynı şeyi deneyde kullanılan 'Staph' bakterisine benzer davranışlar sergileyen kanser hücreleri üzerinde de gerçekleştirmek.

Yazar Hakkında
Radagast "Duyurmaya değer bir şey yapmıyor, ya da yaptıkları çok gizli, duyurmak istemiyor." Yazara Ait Diğer Yazılar
İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar
Kansere Yeni Çözümlerİngiliz bilim insanları kanser tedavi için yeni formüller geliştirdi.
Nano Teknoloji pillerin ömrünü uzatıyorLi2S/Silikon piller, sıradan pillerden 4 kat daha uzun ömürlü
Breathotron ile kansere önlem alınabilirBreathotron adı verilen nefes ölçer sayesinde, kanser önceden tespit edilebilecek.
"He-Man" TaneciğiHemen hemen her olumsuz şarta karşı direnç gösteren bir tanecik keşfedildi.
Elton John Türkiye'ye GelebilirÜnlü yıldız kanser kampanyaları kapsamında Türkiye de konser verebilir.
Yorumlar Yorum Ekle
Yorum yazabilmek için, Yeni Kayıt Oluşturun veya Site Girişi Yapın

Tüm Liste »

Son Gönderilen 20 Yazı

laravel - homestead üzerine mongodb eklemek laravel - custom monolog git notlari ajax kod örnegi - finans servisi tooltip için Borsa notları - Bireysel Yatırımcı Psikolojisi borsa notları - aselsan cloudflare ve api ile otomatik dns kaydi guncelleme mRemoteNG config dosyası confCons.xml yerini değiştirmek için macos memcached kurmak ve php ile memcache baglantisi saglamak gram altın değeri euro cinsinden nasıl hesaplanır? dolar ve türk lirası ol laravel 5 - config ayarları olmadan birden çok veritabanına bağlanmak Yunan Krizi Son Durum - Maliye Bakanlari Anlaşamadi - Liderler toplantisi iptal 18.06.2014 - 19.06.2015: borsa istanbul, Foreks dolar ve euro için takip notlar nodejs kurulum notları Circle Spike Run - Yeni ücretsiz Android Oyunu opel corsa için bazı kullanışlı ayarlar Tap Cowboy - Ücretsiz Android Mobil Telefon Oyunu - Kovboy Oyunu sevenlere mac os kullanirken ntfs dosya sistemine yazmak TP-LINK modemde port açmak - tum adsl modemlerde gecerli yontem Bolt CMS (içerik yönetim sistemi) nedir,asıl kurulur? Detaylarla anlatıyorum

Popüler Yazılar

CNBC-E 'de Twitter Çılgınlığına Katıldı Legend and Killers'in Detayları Belli Oldu Rise of the Godslayer oyuncuları çağırıyor David Cage'in Chronicles Üzüntüsü Call of Duty: Black Ops dan yeni ekran görüntüleri IBM'in Tercihi Firefox "Her Evde 3D TV Olacak" Mafia 2'nin İlk Yapımcı Günlüğü Ortaya Çıktı FIFA Manager 11 Duyuruldu "Blu-ray Kaybedecek" Sin City 2 Baştan Yazılıyor Civilization V Collector's Edition paketi Ölü doğan cep telefonları Crysis 2 Collector's Edition Dragon Age 2 den yeni ekran görüntüleri

En Yeni Videolar

Çin malı cep telefonlarına IMEI kopyalama - IMEI Yedekleme Arch Enemy İstanbulda - 27 Ocak 2012 Karanlık Saat (The Darkest Hour) VİZYONDA! 2012 Eurovision Temsilcimiz CAN BONOMO! Film önerisi: Duplicity - Sahtekarlar Türkçe Adsense Resmi Youtube Kanalı açıldı. Nasıl iPhone kullanarak, windows laptop internete bağlanır? En Populer iPhone Oyunları: Fruit Ninja, Plants vs Zombies, Angry Birds - I ABIT 'den Kol Saati ve Cep Telefonu Bir Arada. RailGun silahları gerçek oluyor. Google Earth 6 duyuruldu, artık ağaçlar bile 3 boyutlu. iPhone ve İnternet Adres Sorunu Crysis 2'ye Yeni Tarih FIFA 11 için Yeni Tanıtım Videosu Yayınlandı Street Fighter ve Tekken Sonunda Bir Araya Geliyor

En Son Yorumlar

» GokhanYILMAZ@22:21: "hey gidi"
» FatihYILMAZ@12:35: "steve jobs öldü belki ama mirası yükselmeye devam ediyor. "
» paranoiahasu@19:19: "Eklenti seçenekleri biraz daha fazla olsa, kullanıcılarının bü..."
» Silphatos@19:02: "güzel olmuş, severim richard abimi. artık şatoya kat çeker para..."
» paranoiahasu@13:28: "beklentilerin gerisinde olan getiriler şirketler için zarar olmuş..."
» CeUn@11:42: "hem "kar" yapıp hem zarar etmek nasıl oluyor acaba.."
» paranoiahasu@16:25: "Core i7 serisinin ısınma sorununa da bir çare bulurlar umarım. S..."
» FatihYILMAZ@14:06: "BP battıkca batıyor be. bu nedir şimdi yani."
» paranoiahasu@02:25: "güçlü işlemci ve ram seçeneği ile bu tür telefonlar teknoloji..."
» paranoiahasu@02:24: "ilginç bir durum aslında. özellikle netbook satışlarının tava..."
» MrHades@12:34: "güzel olacağa benziyor."
» OzanFIRAT@11:49: "yarısı DLC olarak sunulur zaten hehe "